2018. szeptember 27., csütörtök

Betyáros húsgombóc

Nagyon sokszor éhesen jövök haza, ilyenkor a buszon gondolkozom, mit is vásároljak, amiből valami finomat tudok készíteni. Lehetőleg olyasmit, amiből másnap vinni is tudok magammal és lehetőség szerint a családom is szereti. A fiam sajnos pont nincs itthon, pedig ő rajongana ezért az ételért! A lánykám nem eszik belőle, a férjemnek pedig ez kicsit csípős lesz. De szerintem nem az igazi, ha nem csíp...


A húsgombóchoz: 50 dkg darált hús, 1 fej hagyma, 2 gerezd fokhagyma, 1 tojás, 1 cs petrezselyem, 2 ek zsemlemorzsa, só, bors
A szószhoz: 50 dkg gomba, 1 fej hagyma, 1 paprika, 1 paradicsom-paprika, 1 kis doboz sűrített paradicsom, pirospaprika, só, bors, csípős Piros Arany, vagy 1 csípős paprika, 1 pohár tejföl, 1 ek liszt


Összedolgoztam az apróra vágott hagymát, az áttört fokhagymát, az apróra vágott petrezselymet, a tojást és a zsemlemorzsát a darált hússal. Sóztam, borsoztam és hűtőbe tettem, amíg a szósz elkészült.
Ehhez az apróra vágott hagymát megdinszteltem kevés olajon, megszórtam piros paprikával, rádobtam a kockákra vágott paprikákat és a felaprított gombát. Nyomtam rá csípős Piros Aranyat (nem sajnáltam), sóztam, borsoztam, hozzáadtam a paradicsom pürét és felöntöttem 2.5 dl vízzel. Diónyi gombócokat formáltam a húsból és a szószba tettem őket. Fedő alatt hagytam puhára főni, időnként megrázogatva az edényt. A tejfölt simára kevertem a liszttel és behabartam vele a kész ételt. 2 tojásból főztem hozzá nokedlit.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése