2018. szeptember 2., vasárnap

Diós habbal töltött csomagok

Szinte ugyanaz a recept, mint a sokak által ismert és kedvelt diós kosárkáknak. A férjem nagyon szereti a diót és minden diós süteményt. Mivel két nap múlva lesz a házassági évfordulónk, most hétvégén ünnepeljük. :)
Nagyon omlós, nagyon finom! :)



A tésztához: 25 dkg liszt, 25 dkg vaj, 6 tojássárgája
Töltelékhez: 6 tojásfehérje, csipet só, 20 dkg cukor, 25 dkg darált dió, reszelt citromhéj


Megint omlós tésztáról van, szó, aminek a titka, hogy a lehető legkevesebbet érintkezzen a kezünkkel. Én késes aprítóval dolgozom. Belemértem a lisztet, hozzáadtam a csipet sót és gyors mozdulatokkal belekockáztam a jó, hideg vajat. A késes aprítóval morzsásra dolgoztam, majd egyenként hozzáadtam a tojássárgájákat. Mindegyikkel hagytam a gépet egyenként dolgozni. A végére szépen összeállt. Diónyi golyókat formáltam belőlük, tálcára sorakoztattam és egy éjszakára betettem a hűtőbe. A tojásfehérjéket a sóval és cukorral kemény habbá vertem, majd egy spatulával beleforgattam a darált diót. A tésztagolyókat egyenként kerek lapokká nyújtottam, mindegyik közepére tettem egy-egy mokkáskanál tölteléket és az oldalakat fellazítva becsomagoltam. Sütőpapírral bélelt tepsire rakosgattam őket, 160 fokos, légkeveréses sütőben világosra sütöttem. A maradék töltelékből (merthogy mindig marad) kiskanállal halmokat tettem a tepsire és azt is megsütöttem. A diós csomagokat porcukorral szórtam, a töltelékből készült halmokra csokit lehet csurgatni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése