2018. szeptember 15., szombat

Rozmaringos-citromos keksz

Tegnap a szabadságon lévő kolléganőnk bejött és hozott rozmaringos kekszet kóstolni. Hát, mi mást tehettem, meg kellett sütnöm! :) Persze nem pont úgy csináltam, ahogy ő. Ő ugyanis az én múltkori omlós tészta receptemet használta. Én egy kicsit variáltam. S bár még elég korán van, de azt hiszem, ez a keksz méltó helyen lenne a karácsonyi süteményes tálban is. :)


Hozzávalók: 17.5 dkg finomliszt, 7.5 dkg kukoricaliszt, 7,5 dkg porcukor, csipet só, fél kisebb citrom leve, 3 tk (kb. 2 nagyobb szál) rozmaring apróra vágott levele, 17.5 dkg hideg vaj


Összekeverjük a kétféle lisztet a sóval, porcukorral. Hozzáadjuk a felkockázott vajat, a citromlét és a rozmaringot, majd gyors mozdulatokkal összegyúrjuk. Ezúttal nem tettem hűtőbe, hanem 4-5 mm vastagra enyhén lisztezett munkalapon kinyújtottam, kiszaggattam és zsírpapírral bélelt tepisre sorakoztattam. 180 fokra előmelegített sütőbe toltam pontosan 9 percre.


Mértem az időt, s bár ilyenkor az ember könnyen elbizonytalanodik, mert még nagyon világos a keksz, de bizony, az már készen van! Még puha, amikor leszedjük a tepsiről és rácsra tesszük. Ahogy hűl, úgy keményedik meg kissé. Ha tovább sütjük és az alja már elszíneződik, akkor soha nem lesz omlós! Ezért mondom, hogy figyelni kell. A rozmaringtól  nagyon finom az illata és különleges az íze! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése