2017. február 17., péntek

Rumos kocka

Van nekem egy ezeréves, kézzel írt szakácskönyvem, amit még kislány koromban kezdtem el írni. Tele van olyan receptekkel, amiket még soha nem csináltam meg, illetve ebben vannak azok a receptek is, amiket még a Nagymamám diktált le nekem annak idején. Ez a rumos kocka is ezek közül való. Zárójelben ott van mellette, hogy JÓ. Hát, most újra megcsináltam. És tényleg! Jó! Nagyon jó! :)

30 dkg finomliszt, 15 dkg vaj, 1 tojássárgája, 1 cs sütőpor, 3 dkg cukor, annyi tejföl, hogy összeálljon a tészta. Elfelezzük, egyik felét tepsibe nyújtjuk.
Töltelék: 15 dkg darált dió, 15 dkg cukor, 1 vaíliás cukor, 2 tojás sárgája, 2 ek rum
Üsszekeverjük, a végén beleforgatjuk a 3 tojásfehérjéből vert kemény habot. A kinyújtott tésztát megkenjük lekvárral (én sárgabaracklekvárral), rátesszük a tölteléket, befedjük a másik kinyújtott tésztalappal. Érdemes megszurkálni, különben felpúposodik. 180 fokos sütőben megsütjük. Hagyjuk kicsit hűlni, mielőtt ráöntjük a csoki mázt: 20 dkg cukror, 4-5 ek víz, 2 dkg kakaópor. Ezekből szirupot főzünk. Belekeverünk 5 dkg vajat és 2 ek rumot. Dermedés után lehet szeletelni (több-kevesebb sikerrel, ahogy látszik :))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése