2020. december 6., vasárnap

Karácsonyi almás pite minden földi jóval

 Egy perc alatt szaladt el egy újabb hét, ma már gyújtjuk a második adventi gyertyát...

Tegnap a tanyán voltunk, Cicát megszeretgettem, hazahoztuk a füstölőről lekerült "malacságokat" és vettem frissen vágott csirkét is.

Mára ezt a nagyon illatos, mesés ízvilágú almás pitét sütöttem meg:


A tésztához: 30 dkg liszt, 1 cs sütőpor, 1 kk mézeskalácsfűszer, 8 dkg porcukor, 12,5 dkg vaj, 1 tojás, 7 dkg tejföl

A töltelékhez: 60 dkg alma reszelve, 3 dl almalé, 15 dkg reszelt marcipán, 1 cs vaníliás pudingpor, 10 dkg pirított, szeletelt mandula, 5 dkg mazsola, 2 ek baracklekvár



A töltelékhez az almát 1 dl almalével, cukorral és a mézeskalács fűszerrel felforraljuk, kb. 2-3 percig főzzük, majd besűrítjük a maradék 2 dl almalében elkevert pudingporral. Kihűtjük, majd hozzákeverjük a marcipánt, a szeletelt mandulát és a mazsolát. Ezt én már tegnap este elkészítettem, így volt ideje kihűlni.

A lisztet, sütőport, mézeskalácsfűszert, porcukrot és a vajat kissé elmorzsoljuk. Hozzáadjuk a tojást és tejfölt, sima tésztává gyúrjuk. Kétharmadából tepsi méretű lapot nyújtunk, sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük úgy, hogy az oldalára is felérjen. A maradék tésztát levágjuk, újra összegyúrjuk. A tepsibe tett tésztát vékonyan megkenjük lekvárral, egyenletesen rátesszük a tölteléket. A maradék tésztából vékony lapot nyújtunk, különböző kiszúróval kiszaggatjuk és befedjük vele a tölteléket. Felvert tojással megkenjük, és 170 fokos sütőben 25-30 perc alatt megsütjük. Porcukorral meghintve tálaljuk. 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése