2020. december 17., csütörtök

Florentin

 A Florentin sütike Firenzéből származik - ha jól sejtem. Jelentése: Firenzéből származik. Virágzó, tekintélyes. És mindez igaz erre a napfényes finomságra is.

Nem egy pikk-pakk sütemény, de karácsony is csak egyszer van egy évben! :)


Hozzávalók: 300 g liszt. 1 kk sütőpor, csipet só, 200 g hideg vaj, 100 g cukor, 1 cs vaníliás cukor, 1 tojás, pici tej
A 'töltelék": 125 ml tejszín, 50 g méz, 50 vaj, 150 g cukor, 1 cs vaníliás cukor, 150 g szeletelt mandula, 100 g aprított kandírozott narancs, vagy vegyes gyümölcs
Bevonáshoz: 200 g étcsokoládé, 1 ek vaj
Összegyúrjuk a tészta hozzávalóit, majd folpackba csomagolva 1 órára hideg helyre tesszük. Ezalatt elkészítjük a tölteléket: Lassú tűzön összemelegítjük a kockázott vajat,m cukrot, mézet és a tejszínt. Lehúzzuk a tűzről, belekeverjük a mandulapelyhet és a kandírozott gyümölcsöt.
A tésztát sütőpapírral borított tepsire nyújtjuk (nagy gáztepsi). Megkenjük egyenletesen a mézes-mandulás töltelékkel. Ilyen, mielőtt a sütőbe toljuk:


180 fokos sütőbe toljuk és kb. 25-30 perc alatt megsütjük. Figyelni kell, nehogy megégjen!
Én lehúztam sütőpapírral együtt a tepsiről és hagytam kihűlni. Először hosszú csíkokra vágtam, majd ferdén felszeleteltem a csíkokat. A kis háromszögeket csokiba mártottam


Pompás finomság! Tényleg kisütött a nap ebben a szürkeségben! :)

1 megjegyzés: