2020. december 19., szombat

Forralt bor szirup

 Dzsudittól kaptam ezt a receptet és muszáj volt AZONNAL megcsinálni, mivel a lánykám nagyon szereti a forralt bort, így gyorsan besoroltam az ünnepi habzsi-dőzsibe egy kis forralt borozást is. Meg persze kap ő is egy üveggel. 

A kisebbik üveg közel százéves... és annyira vártam, hogy valami olyat töltsek bele, ami megmutatja szépségét 💓


500 g frissen facsart narancslevet  (ez kb. 5 nagyobb narancs leve) és 50 g frissen facsart citromlevet (1,5 citrom leve) összekeverünk 600 g barna kristálycukorral, 100 g száraz vörösborral, két-három csík kezeletlen narancs és citromhéjat adunk hozzá, valamint a következő fűszereket: 1-1,5 tk őrölt fahéj (vagy 4 rúd), 2 csillagánizs (én nem szeretem, ezért csak egy), 1 csapott tk őrölt szegfűszeg (vagy egy tk szegfűszeg), 1,5 tk őrölt szegfűbors (vagy 1 ek szegfűbors), 1,5 tk őrölt koriandermag (vagy 1 ek koriandermag). Ezeket addig főzzük, amíg besűrűsödik (nálam kb. fél óra). Megkóstoljuk és ízlés szerint utána fűszerezzük, ha kell. Átszűrjük, üvegbe töltjük és hűtőben tároljuk felhasználásig. 


7,5 dl vörösborhoz vagy fehérborhoz kb. 125 g szirup szükséges, hogy forraltbor legyen (vagy több, ha nagyon édesen szeretjük). Az egész kb. 750 ml lesz.

Dzsudit megjegyzése: teába is finom. Sütikbe, krémekbe vagy sültek (különösen vad) mártását is megbolondítja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése