2020. december 15., kedd

Mákos macaron

 Amíg apukám élt, gyakran sütöttem macaront, mert nagyon szerette. Mióta elment, a macaron készítés is visszavult egy kicsit. Most azonban kipróbáltam mandula helyett darált mákkal. Izgultam, hogy mi lesz belőle, de nem csalódtam. Lemon curd-del töltöttem meg, nagyon jól illik hozzá a selymes citromkrém :)


Pihentetett, szobahőmérsékeltű tojásfehérjéből kimérünk 80 g-ot (ez nagyjából 2 tojás fehérje). 
10 dkg darált mákot és 10 dkg porcukot ászitálunk. A tojásfehérjét elkezdjük felverni, amikor már hab, apránként hozzáadunk 10 dkg kristálycukrot, minden kanál hozzáadása után addig verjük, míg a cukor felolvad. A kemény habhoz hozzáadjuk a cukor smákot, egy spatulával addig forgatjuk, amíg szalagszerűen folyik le a spatuláról.
Habzsákba töltjük és pici, 50 Ft-os nagyságú félgömböket nyomunk óvatosan vagy sütőpapírra, vagy macaron-lapra.


120 fokos sütőbe toljuk száradni. Én ki szoktam támasztani a sütő ajtaját egy fakanállal. Amikor mgekocogtatom és már nem mozdul el a talpán, akkor van kész. Hagyjuk kihűlni a tepsin, így biztosan lejön a sütőpapírról. Kettőt-kettőt összetöltünk citromkrémmel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése