2020. december 18., péntek

Pisztácialinzer pisztáciakrémmel töltve

 Kb. 9 éves lehettem, amikor éltemben először szüleimmel Olaszországban voltunk IBUSZ úton. Velencében sétáltunk és akkor hallottam először a pisztáciáról és kóstoltam pisztáciafagylaltot. Mivel szerintem marcipáníze volt, egy életre hűséget esküdtem neki. :)

Most a linzertészta is pisztáciából készült és a tölteléke is természetesen :)


Tészta: 250 g liszt, 50 g darált, sótlan pisztácia, 200 g hideg vaj, 100 g porcukor, 1 tojás sárgája, nagy csipet só, vaníliarúd kikapart magjai
Töltelék: 80 g édes pisztáciakrém, 100 g mascarpone


A linzerhez morzsásra dolgozzuk a száraz hozzávalókat a hideg vajjal, majd belegyúrjuk a tojássárgáját. Gyorsan dolgozzunk, hogy a végeredmény omlós tészta legyen! Fóliába csomagoljuk és minimum egy órán keresztül (nálam egész éjszaka) a hűtőben pihentetjük.
A pisztácikrémet habosra keverjük a mascarponéval.


A tésztát átgyúrjuk és viszonylag vékonyra nyújtjuk. Fenyőfaalakú kiszúróval páros számú fenyőt szúrunk ki belőle.
Fele mennyiséget kidíszatjük egy szívószál segítségével. (Én a szívőszálban rekedt tésztát egy hurkapálcával szoktam kilökni belőle). 180 fokos, légkeveréses sütőben 8 percig sütjük. Úgy tűnik ilyenkor, hogy még nem sült meg, de megsült! Hagyjuk hűlni a tepsin, közben szilárdulnak. Rácsra tesszük, teljesen kihűtjük.
A lyukas fenyőket meghintjük porcukorral.


A teli fenyőket nyomózsák segítségével pisztáciakrémmel töltjük és a tetejére igazítjuk a lyukas fenyőt. Másnapra finom, omlós lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése