2019. március 2., szombat

Gyümölcskenyér tojásfehérjéből

A megmaradt tojásfehérjéket mindig lefagyasztom. Annak idején Nagymamám is mindig felhasználta, soha nem dobta ki... Sokszor sütött ő is a fehérjéből gyümölcskenyeret, ám most Anna barátném receptjét készítettem el, nagyon megtetszett a napokban, amikor ő sütötte. :)


7 lefagyasztott tojásfehérjét előző este a hűtőszekrénybe tettem. Ma reggel keményre vertem 7 ek porcukorral. Én úgy szoktam, hogy először felverem üresen a habot, majd egyenként adom a cukrot hozzá evőkanalanként. Minden adaggal kb. 30 mp-ig verem, a végére jó kemény hab lesz belőle. Hozzákevertem 1/2 dl olajat, 10 dkg lisztet, 1 citrom reszelt héját és felének a levét, majd a végén beleforgattam legalább 35 dkg vegyes, kis kockákra vágott aszalt gyümölcsöt és rahátot. Aszalt barackom volt itthon, áfonyám és narancshéjam. Kivajaztam, majd sütőpapírral kibéleltem egy kenyérformát, belesimítottam a masszát és 180 fokos sütőben sütöttem kb. 15 percig, majd lejjebb vettem a hőfokot 160 fokra és tűpróbáig sütöttem. Ha nagyon pirulna a teteje, érdemes sütőpapírral letakarni. Rácson hagytam hűlni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése