2019. március 30., szombat

Medvehagymás tojásos nokedli

Tegnapról maradt még medvehagymán, mindenképp el akartam használni. Takarítós, lányomat költöztetős napom volt, így sok időm nem is volt, egyébként meg a lelkem is fáj épp eléggé...
A napokban Györgyusz barátnőm keltette fel a figyelmemet, így nem volt kérdés, mi legyen a mai ebéd :)
Én egy kicsit másképp csinálom a nokedlit, mint általában készül. (Erre utal Györgyusz is a blogjában).



Ahogy ez az étel készült: Fél csokor, száráról lecsipkedett medvehagymalevelet kb. 2 dl tejjel összeturmixoltam. 2 tojást összekevertem 1 tk sóval, 1 ek olajjal. Ráöntöttem a medvehagymás tejet és szépen apránként adagoltam bele a lisztet, amíg megfelelő, nokedli-állagú tészta lett belőle.


Forrásban lévő, sós vízbe szaggattam a tésztát, majd forró olajra szedtem. Előzőleg kevés tejszínnel felvertem 3 tojást, picit megsóztam. Amikor a kész nokedli jól átforrósodott az olajon, ráöntöttem a tojást és csak addig kevergettem a lángon, amíg bevonta a szemeket a tojás.
A friss fejes saláta kötelező! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése