2019. március 3., vasárnap

Csirkés tikka masala indiai hagymasalátával

Oké, persze! Elsősorban a mexikói konyhát szeretjük, de azért az indiai szorosan ott van mögötte! :)
Lehet, hogy azért, mert az indiai konyha is főként csípős ételekből áll. Bár ezúttal nem csináltam igazán csípősre, mert a férjem nem rajong érte igazán.
Hát, ilyen, amikor már tálalva van :)


A hús bepácolva, pálcákra fűzve.
Fél kg kockázott csirkemellet tálba tettem. Ráreszeltem 4 gerezd fokhagymát és kb. 4 cm-es gyömbért. Meglocsoltam fél citrom levével, hozzátettem 1,5 dl görög joghurtot. Megszórtam garam masala nevű fűszerrel, apróra vágott korianderlevéllel és megsóztam. Mivel pirosnak kell lennie, kevés ételfesték is ment hozzá, de ezt nyugodtan el lehet hagyni! :) Éjjelre hűtőbe tettem  pácolódni.
Nyársakra fűztem a bepácolt húst és keresztbe fektettem egy tepsin a pálcákat, így toltam be 20 percre a 200 fokos sütőbe. Még 10 percig grilleztem a tetejét. Közben megcsináltam a masala-t.Vagyis kevés olajon (még jobb az indiaiak tiszított vaja a ghí) megpirítottam 4-5 szem kardamomot, egy darabka fahéjat, 5-6 szem szegfűszeget. Amikor már illatos lett, beleszórtam 1 fej nagyon apróra vágott hagymát és pár percig hagytam, hogy karamellizálódjon. Ekkor hozzátettem 3 gerezd reszelt fokhagymát és kb. 4 cm-es reszelt gyömbért. Fűszereztem még 1 tk chiliporral, 1 tk őrölt római köménnyel, 1 tk kurkumával, 1 tk garam masala-val.  Ezzel is pirítottam pár percig. Felöntöttem 1 doboz kockázott paradicsommal, sóztam és sűrűre főztem. Ez kb. 10 perc. Megszórtam 1 tk barna cukorral, felöntöttem 2 dl tejszínnel, még szórtam bele kevés garam masala-t. A nyársakról lehúzott csirkehúst is belekevertem, de már csak átforrósítottam. A végén megszórtam korianderlevéllel.


Ez a hagymasaláta önmagában is nagyon finom, de a masala-val jól kiegészítik egymást!
4 fej lila hagymát felkarikáztam, pontosabban félbevágtam és félkarikákra vágtam, majd gyűrűire szedtem. Meglocsoltam egy citrom átszűrt levével, megszórtam római köménnyel és garma masala-val. Összeforgattam aprított korianderlevéllel és ennyi.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése