2019. március 31., vasárnap

Mille feuille - vagy valami olyasmi

Mostanában sokszor jött szembe ez a finomság, hát muszáj volt megpróbálkoznom vele. Igen, ez csak próbálkozás... A lapok közötti csokikrémnek sokkal szebbnek kellene lennie. Na, mindegy, én csináltam, a miénk! :)))


Egy csomag leveles tésztát kitekertem és tepsibe tettem. Ráterítettem egy másik zsírpapírt, arra egy kisebb tepsit tettem és 180 fokos sütőbe toltam 12 percre. Amikor ez letelt, levettem róla a tepsit és a sütőpapírt és még 3 percig sütöttem, hogy piros legyen a teteje.
Órákkal előbb készítettem el a krémet. 100 g tejet felforrósítottam. Beletördeltem 15 dkg tejcsokoládét, felolvasztottam benne előzőleg hideg vízbe áztatott 2 lap zselatint, simára kevertem botmixerrel. Hozzákevertem apránként 170 g hideg habtejszínt (nem kell felverni!). Fóliával lefedve tettem hűtőbe, minimum 6 órára.
Amikor a lap kihűlt, szabályosan 6 téglalapra vágtam. Nagy lyukú nyomócsőből rózsákat nyomtam az első lapra, minden második rózsa tejszínhabból készült. Rátettem a következő lapot, arra megint rózsákat nyomtam, majd befedtem még egy lappal. Tetejére porcukrot szórtam és málnával díszítettem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése