2019. március 9., szombat

Thumbprint cookies (Ujjlenyomat sütemény)

Ma csak valami gyors finomságot akartam sütni. Erre a sütire esett a választásom. Gondolkoztam, hogy Nutellával, vagy lekvárral töltsem meg a közepét, végül a lekvárra esett a választásom :)


10 dkg szobahőmérsékletű vajat habosra kevertem 5 dkg cukorral és 1 cs vaníliás cukorral. Hozzáadtam 1 tojássárgáját és azzal is kihabosítottam. 14 dkg lisztet összeszitáltam 1/2 mkk sütőporral és apránként a vajhoz adtam. A végén tésztát gyúrtam belőle és hűtőbe tettem, hogy formázható legyen.
Diónyi gömböket görgettem belőle, megforgattam a kissé felvert tojásfehérjében és aprított mogyoróba hengergettem a golyókat
Sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztattam a mogyorós golyókat, mindegyik közepébe az ujjammal mélyedést nyomtam:


A mélyedéseket megtöltöttem sárgabaracklekvárral:


180 fokos sütőben 15 percig sütöttem, de vigyáztam, hogy ne égjenek meg! Rácson hűtöttem ki őket:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése