2017. október 15., vasárnap

Egy finom családi ebéd

A férjem fia sajnos holnap már megy is vissza Londonba, így ma a fiam és Kedvese is hazajöttek és közös családi ebédet rendeztem. Sütöttem egy nagyon finom réteges tepertős-sajtos pogácsát.


Az egyik főzős csoportban tarol ez a pogácsa, természetesen muszáj volt elkészíteni. Kacsatepertővel készítettem :)
Hozzávalók: 50 dkg liszt, 2-2,5 dl tejföl, 3 dkg friss élesztő, 1 ek só, 1 egész tojás, 15 dkg tepertőkrém, 1 csipetnyi őrölt fehérbors, 1 ek puha zsír, 1 ek tej
A kenéshez: 1 ek olvasztott zsír
A szóráshoz: 20 dkg reszelt sajt
A teteje lekenéséhez: 1 egész tojás
A lisztbe belemorzsoltam a friss élesztőt, hozzáadtam a tejfölt, a sót, egy egész tojást, a 15 deka tepertőkrémet, az őrölt fehérborsot, a puha zsírt és a tejet. Majd kézzel jól kidolgoztam. Puha, nem kemény tésztává dagasztottam. Meleg helyen duplájára kelesztettem. Miután megkelt, lisztezett deszkán vékonyra sodortam, megkentem olvasztott zsírral vékonyan, majd a fele reszelt sajttal átszórtam és meghajtottam (az alsó felét a közepéig, a felső részt szintén a közepéig majd jobbról és balról is a közepéig.) Konyharuhával letakartam és 30 percig pihentettem.

 Ezután újra kinyújtottam, zsírral vékonyan átkentem, sajttal enyhén átszórtam, majd újra meghajtogattam és újabb 30 percig pihentettem. Ezután kb. ujjnyi vastagra sodortam, a tetejét bevagdostam (hosszában és keresztben is kis közöket hagyva) majd átkentem egy egész felvert tojással, pogácsaszaggatóval kiszaggattam, szilikonos sütőpapírra helyeztem és 25 percig a sütőlemezen pihentettem. A sütőt előmelegítettem 200 fokra és a pogácsákat aranybarnára sütöttem. Közben a tetejét alufóliával betakartam, hogy meg ne égjen!


Eg finom húslevest pedig olaszos fogás követte, fűszeres paradicsomos ragu petrezselymes, fokhagymás fettucine-vel. Recept Szilvinél található, ITT.


A desszert ezúttal madártej volt Györgyusz barátnőm receptje szerint diógrillázzsal a tetején :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése