2024. április 7., vasárnap

Sonkafelfújt

 Szóval, maradt még a húsvéti sonkából... A főzőlét lefagyasztottam és gondolkoztam, hogy mit is kezdjek a megmaradt sonkával. Kézenfekvő a sonkás tészta és szeretjük is, de mindig azt készítek belőle. Hát, most legyen valami más!


20 dkg sonkát ledaráltam és kevés olajon kicsit megpirítottam. Meghintettem 2 ek liszttel, jól összeforgattam és felöntöttem 3 dl tejjel. Addig kevergettem, amíg szépen besűrűsödött. Ízesítettem őrölt borssal, 1 cs apróra vágott petrezselyemmel. Belekevertem 4 tojás sárgáját és a végén óvatosan hozzáforgattam a keményre vert fehérjét is. Sütőpapírral bélelt kenyér-formába öntöttem a felét. Hasábokra vágott sajtokat gépsonka szeletekbe gönygöltem és ezt rakosgattam a masszára, majd a massza másik feléve befedtem. 180°C-os sütőbe toltam kb. 30 percre. Aki szereti, kínálhat hozzá ketchup-ot, de friss salátával is finom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése