2024. március 24., vasárnap

Perzsa töltött paprika (Dolmet Felfel)

 Bár ma egyik fióka sem repült befelé, azért ebédelni "illik" 😏

A perzsák felé vettem az irányt. Egy ideje már készülök r, azt hiszem Dzsudit barátnőmnél láttam, de ebben nem vagyok 100%-ig biztos. Szóval, nekiálltam. Most meg sajnálom, hogy a fiam nincs itt, ő biztosan nagyon szeretné! 


Hozzávalók: 50 dkg darált hús, 25 dkg rizs, 5 db nagy kaliforniai/pritamin paprika, 1 nagy fej hagyma, 2 gerezd fokhagyma, 1 cs petrezselyem, 1 cs kapor, 1 cs tárkony (mivel nem kaptam kaprot és tárkonyt, ezért szárítottat használtam)


Fűszerek: 1 tk kurkuma, 1 tk fahéj, 1 tk római kömény, só, bors


A szószhoz: sűrített paradicsom (Passata), 1 citrom leve


A rizst szokásos módon megfőzzük. Az apróra vágott hagymát megpirítjuk, hozzáadjuk az áttört fokhagymát és a darált húst. fehéredésig pirítjuk. Ekkor fűszerezzük a kurkumával, fahéjjal, római köménnyel, sóval, borssal. Alaposan összekeverjük és fedő alatt pároljuk. Ha elkészült, beleforgatjuk a főtt rizst és az apróra vágott zöldfűszereket.

A paprikák tetejét levágjuk, kicsumázzuk, belsejüket megsózzuk. Megtöltjük a raguval.

1 kisebb üveg Passata-t összekeverünk 1 citrom levével és kevés vízzel (épp annyival, amivel kiöblítjük az üveget). Tűzálló tál aljába öntjük a szószt, ráültetjük a paprikákat. Mindre visszatesszük a tetejét, majd fóliával gondosan lefedjük az edényt. 200°C-os sütőbe toljuk kb. 40 percre. Levesszük a fóliát és még 10-15 percig visszatoljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése