2024. április 27., szombat

Csokiszalámi

 Reneszánszát éli ez a finom süti. Millió receptet olvastam és próbáltam is már, nekem ez a kedvencem.


Hozzávalók: 25 dkg vaj, 1 cs csokoládés pudingpor, 10 dkg étcsokoládé, 1 tojás, 20 dkg porcukor, 10 dkg rumba áztatott mazsola, 10 dkg durvára vágott dió (de lehet pisztácia is, az gyönyörű zöld), 1 tojás, 40 dkg keksz (én most vajas kekszet használtam, de háztartási keksszel is tökéletes), porcukor a forgatáshoz


A kekszet kézzel durvára törjük. Gőz fölött összeolvasztjuk a nem hideg vajat, a porcukrot, a pudingport és a tojást. Kevergetni kell, nehogy a tojás összekapja! Amikor összeolvadt, beletördeljük a csokoládét. Én hozzáadtam a mazsola áztatásából megmaradt rumot is.

A kekszhez adjuk a diót, a beáztatott mazsolát (én előző este már beáztatom, karácsonykor lehet aszalt szilvát, vagy bármilyen aszalt gyümölcsöt beletenni). Leöntjük az olvadt csokoládés folyadékkal és fakanállal alaposan összekeverjük. Amikor már kézmeleg, két részre szedjük és folpackra két rudat formázunk belőle. A fólia két végét megtekerjük, mint a szaloncukor papírt és pár órára hűtőbe tesszük. Utána vastagon porcukorba forgatjuk. Szépen lehet szeletelni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése