2022. január 27., csütörtök

"Pörgős" kacsacomb

 Én adtam a nevét... Két szép kacsacomb figyelt a mélyhűtőben. Egyik kedvenc főzős csoportom admin-ja Viki, akivel már többször találkoztam is. Egy csupa pezsgő élettel teli, vidám és szép leányzó, akinek mindig jár a fejecskéje valamin és aki fantasztikus dolgokat főz... Annyira szeretem az állandó vibrálását, élettel teliségét, hogy nagyon gyorsan ráragasztottam a pörgős jelzőt. 

Nos, ez a kacsacomb is az ő fejecskéjéből pattant ki tegnap, nekem pedig ma már fel is kellett tálalnom :)


A kacsacombokat sózzuk, borsozzuk. (Kacsa)zsírt olvasztunk, nem kell spórolni vele, jó, ha majd jól ellepi a combokat. Teszünk bele 1 fej hagymát és jó sok fokhagymagerezded. Bőrrel lefelé tesszük a forró zsírba a kacsacombokat. Teszünk mellé rozmaringot, kakukkfüvet, zsályát, aláöntünk kb. 1 dl fehérbort és folyamatosan forgatva a combokat puhára és pirosra sütjük.

Közben kelbimbót sós vízben megpárolunk. Olajat forrósítunk, beleszórjuk a lecsepegtetett kelbimbót és kb. 10 dkg főtt gesztenyét. Meglocsoljuk juharsziruppal (vagy mézzel). Fedő alatt összepároljuk. A végén ráfacsatjuk fél lehetőleg Meyer citrom levét és megszórjuk gránátalma magokkal.

Ez Viki receptje. Annyival egészítem ki, hogy szerintem a köretet érdemes megkóstolni, legközelebb fűszerezni fogom sóval és borssal is, nekem az picit hiányzott belőle. De hozzáteszem, a fűszeres kacsacomb kiváló kísérője volt így is! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése