2021. október 24., vasárnap

Keksz-szalámi

 Tanyán voltam kettesben a fiammal és persze csatlakozott hozzánk Cica, ebben a gyönyörű időben. Volt munka bőven, a fák még vetik le színpompás ruhájukat és el kellett ültetni  virághagymákat is.  Amikor hazajöttünk, összedobtam ezt a keksz-szalámit. Többször láttam már, de még soha nem álltam neki, pedig nem egy bonyolult művelet...


40 dkg Butter cookies-t kézzel összetörtem. Hozzáforgattam 1 cs színes, apróra vágott zselécukorkát. (Mehet helyette mazsola, dió, mogyoró, aszalványok)
25 dkg vajat 15 dkg cukorral, 1 tábla apróra tört csokoládéval, 2 ek kakaóporral és 1,5 dl kávéval összemelegítettem. Nem forraltam, csak addig hagytam, amíg minden megolvadt.
Az egészet a kekszre öntöttem és fakanállal alaposan összekevertem, hogy a kekszet mindenhol érje a vajas keverék. Fóliára borítottam, rudat formáztam. A fólia két végét ellenkező iránban összecsavartam és éjszakára hűtőbe tettem dermedni.


Reggel porcukorba forgattam az egészet, hogy egyen rajta "nemes penész" is.

Annyit javasolok, ha megcsináljátok, érdemes várni, amíg lehűl a massza, mert melegen nem lehet formázni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése