2019. augusztus 24., szombat

Tejszínes brokkoli krémleves

Nyáron viszonylag ritkán főzök levest. Főként azért, mert levesből nem lehet keveset főzni, ha meg áll, nagyon gyorsn megbuggyan... Oké, persze! Hideg gyümölcslevest bármikor lehet(ne) készíteni...
Most viszont egy nagyon finom krémleves készült, ennek is mindig nagy sikere van! :)


A hagymát felaprítottam, 2 dkg vaj és 2 ek olaj keverékén megdinszteltem. Hozzáadtam egy apró rózsáira szedett brokkolit, sóztam, borsoztam, kevés reszelt szerecsendióval ízesítettem. Felöntöttem 1 liter zöldségleves alaplével, forrástól számítva 5 percig főztem. Amikor a brokkoli még roppanós volt, kiszedtem egy tálkába pár rózsát díszíteni. Hozzáadtam 1 nagyobb, hámozott és karikázott krumplit, kb. még 10 perc kellett neki a teljes puhuláshoz. Ekkor egy botmixerrel összeturmixoltam. Hozzáadtam 1 zacskó (2,5 dl) tejszínt (nem főzőtejszínt!). Már csak összemelegítettem és a félretett brokkoli-rózsákkal díszítve tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése