2019. július 21., vasárnap

Andalúz fánkocskák paradicsomkompóttal

Boldogkukta  - Ági - számolt be néhány napja az andalúz konyhában tett kirándulásáról és hozta el ezt az érdekesnek ígérkező receptet.
Az enyémek közel nem lettek olyan szépek, csúnyákat is mondtam sütés közben. :) Ám a végeredmény a fiamat elvarázsolta... Rége kaptam ennyi dicséretet! :) A paradicsomkompót egészen különleges! Nem tudtam elképzelni milyen lehet, de ez minden várakozásomat felül múlta! :)
Andalúzia dél-Spanyolországban található, mediterrán vidék, a mediterrán konyha jellemző errefelé. Na és persze a borok! Bár én még sajnos soha nem jártam ott, de a fantáziám igen élénk és, ha csak fele ilyen finom ételeket főznek, mint ez a sajtgolyó, akkor nyilván azonnal a szívembe is zárom őket! :)


Bár Ági tökéletesen leírta oldalán a receptet, azért én is ideírom:
15 dkg lisztet összekeverünk 1 tk szárított élesztőval, sózzuk, borsozzuk és apránként annyi vízzel dolgozzuk össze, hogy sűrűbb palacsintatésztát kapjunk. Belekeverünk 1 tojást és kevés őrölt köményt. Jól eldolgozzuk.
15 dkg chorizo-t apró kockákra vágunk és elkeverjük 40 dkg Philadelphia krémsajttal és apróra vágott petrezselyemmel. Két evőkanál segítségével galuskákat formázunk a masszából, megmártjuk a tésztában és bő olajban kisütjük. Papírtörlőre szedjük.


4 db paradicsomot forró vízbe mártunk, majd lehúzzuk a héját és felkockázzuk, megszórjuk 4 ek cukorral és 1 rozmaringág kíséretében lábosba tesszük és közepes lángon 20 percig főzzük.
Lehúzzuk a tűzről, belekeverünk óvatosan 10 dkg málnát és pár csepp citromlét.
Hát, elképesztően finom, ahogy már írtam is! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése