2018. március 12., hétfő

Körtés-kéksajtos színes tészta

Ez a hét is a szabadság jegyében telik. Hosszú hétvége jön, ezért kivettem az első három napot is. Ha itthon vagyok és a fiacskám is itthon van, akkor persze valami tésztás ebéd készül :)

Mielőtt betoltam a sütőbe, így nézett ki:

 Amikor kihúztam a sütőből:


 És a tányéron:

A tésztát kifőztem. 1 fej hagymát apróra vágtam és üvegesre pároltam 1 ek vajon. Megszórtam 2.5 ek liszttel, világosra pirítottam. Apránként felöntöttem 2 dl tej és 2 dl tejszín keverékével és kevergetve főztem 5-6 percig. Ekkor belemorzsoltam 8 dkg kéksajtot, kevertem, amíg elolvadt.Sóztam, borsoztam. A kifőtt tésztát beleforgattam, majd az egészet egy kivajazott hőálló edény aljába simítottam. A tetejére 2 hámozott, kimagozott, cikkekre vágott körtét sorakoztattam. 1 nagy ek vajat megolvasztottam és összekevertem itthon készült zsemlemorzsával. Ez kb. 2 maroknyi volt. Eredetileg a recept szikkadt szemlét ír, amit össze kell törni. Mivel én soha nem dobom ki az ilyet, mindig kenyérmorzsa készül belőle, jó megoldásnak tűnt. Betoltam a 200 fokos sütőbe 25 percre. A morzsa a tetején finom ropogós, a kéksajt és a körte finoman harmonizál egymással.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése