2015. január 17., szombat

Májgombócleves és banános dióval töltött palacsinta

Szombaton - ahogy általában - egyszerűbb ebédet szoktam készíteni. Mivel a zuram szereti a leveseket, meg persze a fiam is, májgombóclevest főztem.

Két nagyobb csirkemájat elkapartam, tálba tettem. Hozzáadtam 4 ek zsemlemorzsát, 2 ek lisztet és egy tojást. Jól elkevertem. 1 kicsi fej hagymát és 1 nagyobb gerezd fokhagymát apróra vágtam és 1 ek kacsazsíron megdinszteltem. Ezután lehúztam, kihűtöttem és összedolgoztam az előzőekkel. Ment pihenni a hűtőbe, amíg a levest elkészítettem. Ehhez 1 fej vöröshagymát apróra vágtam és kevés olajon dinszteltem. Amikor már üveges volt, hozzászórtam 2 szál kockákra vágott sárgarépát, 1 nagyobb, kockákra vágott fehér répát, 1 darab kockára vágott zellert. Hozzáadtam 8 fej negyedelt gombát és 4 marék zöldborsót. Addig hagytam a tűzön - időnként megkeverve -, amíg kissé átsültek a zöldségek. Ekkor megsóztam és felengedtem vízzel. Fedő alatt főztem. Amikor félig megpuhultak a zöldségek, kiskanállal beleszaggattam a májgaluskákat és szórtam hozzá cérnametéltet. Fedő alatt készre főztem. A legvégén szórtam bele egy csokor apróra vágott petrezselymet is.

A palacsinta gondolom mindenkinél nyerő. Nálunk is, bár nem csinálok túl gyakran. A Facebook főzős csoportjában Kránicz Györgyi nagy-nagy palacsinta-rajongó. Szinte naponta tölt fel egy-egy újabb palacsintareceptet. Amikor elolvastam ezt a verziót, tudtam, hogy tökéletes második fogás lesz a leves után.


 Közreadom Györgyi receptjét és megosztom Veletek a saját tapasztalataimat :)


A palacsintához: 20 dkg finomliszt, 1 db tojás (lehet 2 db is, ha valaki tojásosabban szereti), 4 dl tej (langyos ), 2 dl víz, 2 ek napraforgó olaj (a tésztába), 5 dkg vaj (olvasztott), 1 csipet só, 2 ek cukor, 1 kk szódabikarbóna, 2 tk citromhéj, 2 tk citromlé, 1 cs vaníliás cukor (opcionális)
Töltelékhez: 4 banán, 10 dkg darált dió, 2 kanál porcukor, 2 ek méz, olaj
A panírhoz: 2 tojás, liszt, 4 ek darált dió, 3 ek porcukor
A liszthez adjuk hozzá a cukrot, szódabikarbónát, sót, keverjük el. (Aki szeretne, itt tehet hozzá egy cs vaníliás cukrot. Én csak egyszerűen nem szeretem, hogy szinte már nincs édesség vanília nélkül.) Keverjük össze a nedves hozzávalókat, és folyamatos kevergetés mellett adjuk hozzá apránként a lisztes keverékhez, amíg el nem fogy. (Használhatunk robotgépet.) A tészta sűrűbb lesz, mint a szokásos szódavizes változat. Hevítsünk egy serpenyőt majdnem teljes lángon forróra, olajozzuk 1 tk olajjal, majd vegyünk egy merítőkanalat. Ebben merjünk ki palacsintatésztát, amilyen vastagra szeretnénk, majd csurgassuk és a serpenyőt finoman körbebillentve oszlassuk el egyenletesen. Az első oldalt süssük kb. egy percig, falapáttal ellenőrizzük, mennyire barna. Fordítsuk meg, a másik oldalt pirulásig sütjük. Borítsuk tányérra. Addig süssük, amíg el nem fogy a tésztánk, közben néhányszor olajozzuk ki újra a serpenyőt. A töltelékhez a banánt alaposan törjük össze és a hozzávalókkal alaposan keverjük ki, és töltsünk meg minden palacsintát vele. Két szélénél hajtsuk be és tekerjük fel. A diót keverjük ki a porcukorral, prézlivel. Előbb lisztbe, majd felvert tojásba, végül a diós masszában forgassuk meg és süssük ki olajban.

A tészta nem hagyományos palacsinta tészta, így kicsit többet bajlódtam vele. Megfordítani elég bajos volt, így egy kistányérra borítottam, amikor az első fele elkészült és arról próbáltam visszavarázsolni a serpenyőbe a másik oldalát. A tölteléket nem sajnáltam belőle. Lehet, hogy legközelebb megpróbálom másmilyenre hajtogatni. Most négyzet alakúra hajtottam és nem tűztem össze. Ezért nem volt túl egyszerű a panírozása. A panírhoz 3 tojásra volt szükségem és valamivel több morzsa-keverékre. De isteni finom a végeredmény! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése