2015. január 1., csütörtök

Boldog Újévet 2015-re!

Szinte még csak most kezdődött 2014 és már dobjuk is ki a tavalyi naptárat, hogy helyet adjunk az újévnek, 2015-nek. Igazság szerint nem szeretem a szilvesztereket. Régen szerettem, mert tényleg bulikba jártunk és áttáncoltuk az éjszakát. Ma már nem megyünk sehova és minden évben jól felbosszantom magam a televíziók  kritikán aluli műsorain. Idén sem volt másképp. Miután alaposan kipufogtam magam, lezuhanyoztam és elvonultam olvasni. A zurammal megköszöntöttük egymást és ennyi. Ezután hallgattuk sokáig a borzalmas petárdázásokat, nem győztem a szerencsétlen állatokra gondolni, akik ilyenkor ijedtükben menekülnek és vagy soha nem találnak haza, vagy baleset éri őket. Nyilván a gazdák felelőssége is nagy, ha már engedélyezett ez az eszetlen petárdázás... Gyermekeim buliba mentek. Sütöttem egy adag sajtos rudat, ami kb. 10 percig "élt". :)
Ma ebédre megfőztem Kira fenséges kolbászos lencselevesét, majd után bőrös malachusit sütöttem a karácsonykor bevált narancsos-mazsolás lilakáposztával és hagymás tört krumplival. Édesség még bőven van, így azt nem csináltam.
Boldog Újévet kívánok Mindenkinek. Talán, egy - minden szempontból - jobbat!


Kolbászos lencseleves:
20 dkg átmosott lencsét kuktába teszünk, hozzáadunk 2 babérlevelet és felöntjük vízzel. Lezárjuk a kuktát és a sípolás után takarékon 20 percig főzzük. Ekkor lehúzzuk a tűzről és hagyjuk, hogy lehűljön annyira, hogy a tetejét ki lehessen nyitni. (Tényleg vigyázzatok vele! Én egyszer nagyon pórul jártam, amikor lencsét főztem, hogy szép legyek és gazdag... A kukta belerobbant az arcomba, másodfokú égéseket szenvedtem tőle, hosszú ideig jártam egy plasztikai sebészhez, hogy ne maradjon nyoma. Sokáig nem is főztem lencsét, bár a lencse tehetett erről legkevésbé...) Felkockázunk két szem krumplit és felkarikázunk 20 dkg füstölt kolbászt. Ezeket a leveshez adjuk és felforraljuk. Közben kevés olajon karamellizálunk 1 tk cukrot, majd  üvegesre pirítunk 1 kisebb fej vöröshagymát és 3 gerezd áttört fokhagymát, majd 1 ek liszttel barna rántást készítünk. A leves levével hígítjuk és felengedjük vele a levest. Én kevés Vegetával ízeítettem még. Tálaláskor tejfölt és ecetet kínálunk hozzá.

Sütőzacskóban sült bőrös malac-comb
A husit a hentessel bekockáztattam, megmostam, leszárítottam és alaposan befűszereztem - jelen esetben sült hús fűszersóval. Sütőzacskóba tettem. Dobtam mellé két feldarabolt paradicsomot és paprikát, egy nagyobb fej hagymát, 2-3 gerezd fokhagymát. Lezártam a sütőzacskót, tetejét megszurkáltam és 200 fokos sütőbe toltam bő 2 órára. Ekkor megint nagyon óvatosan felvágtam a sütőzacskót (forró gőz csap ki belőle!) és hagytam még pirulni.

Narancsos-mazsolás lilakáposzta
Reggel besóztam fél kg szálasra gyalult lilakáposztát. 4 ek zsírt megolvasztottam, hozzáadtam 3 ek kristálycukrot és karamellizáltam. Amikor már szép borostyánszínű lett, hozzáadtam egy nagyobb fej apróra vágott lila hagymát és üvegesre pároltam. Ekkor ment bele a káposzta (nem csavartam ki!), kevés őrölt kömény, 7 dkg megmosott, lecsöpögtetett mazsola, fél citrom reszelt héja és leve, fél narancs reszelt héja és egy narancs leve. Fedő alatt, időnként átkeverve puhára pároltam, A végén lehet ízesíteni egy löttyintés narancs likőrrel is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése