2015. január 24., szombat

Brokkoli krémleves sült fokhagymával és Naracsos-gránátalmás tejberizs

Hosszú és elég mozgalmas ügyelet után szombati ebédet főztem a családnak. A krémlevesek mindig sikeresek, így most a brokkolit dobtam be, úgyis ritkán eszünk. Utána pedig tejberizs készült. A tejberizs is mindig mumusom volt, valahogy soha nem lett az igazi. De most megtört az "átok" :D Igazán pikáns lett.
Egy nagy fej fokhagymát kettévágtam. becsomagoltam mindkét felét fóliába és betoltam a 200 fokra előmelegített sütőbe. Egy nagy fej hagymát apóra felkockáztam, kevés olajon üvegesre dinszteltem. Ekkor felöntöttem kb. fél liter húslevessel. Beledobtam egy fél kiló brokkoli rózsáit, de a szárakat sem szedtem le. Két kisebb krumplit megpucoltam, felkockáztam, ez is ment az előbbiekhez. Picit megsóztam, megborsoztam, majd felöntöttem még egy fél liter levessel. Fedő alatt, takarékon főztem fél órát. Ekkor lehúztam a tűzről, belenyomkodtam a sült fokhagymagerezdeket, adtam hozzá egy kis pohár joghurtot és botmixerrel pépesítettem az egészet. Visszatettem a tűzre még 10 percre, hogy jól összefőhessen.

 Főztem egy szirupot 2 ek cukorból és 2 narancs kifacsart levéből. 3 ek vajat felolvasztottam és megforgattam rajta 30 dkg rizst. Felöntöttem fél liter forró vízzel, miközben kevergettem, majd öntöttem még hozzá 1 liter meleg tejet, amibe beleszórtam egy vaníliarúd kikapart magjait. Kicsit meg is cukroztam az egészet és lassú tűzön, fedő alatt puhára főztem. Letakartam egy konyharuhával és hagytam, hogy magába szívja a folyadékot. Közben habbá vertem 3 dl tejszínt. Ezt is beleforgattam a tejberizsbe. Tetejére locsoltam a narancsszirupot és dekoráltam két narancs gerezdjeivel és egy kisebb gránátalma magjaival. Nagyon finom lett! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése