2018. október 2., kedd

Spaghetti alla Puttanesca

... vagyis az utcalányok spagettije.
Nem kérdéses, hogy Olaszország szerelmese vagyok. Nyáron, amikor felejthetetlen 4 napot töltöttem ott a lányommal, Velencében a Rialto melletti piacon - hosszas mérlegelés után - vettem ezt a fűszerkeveréket. Ó de visszamennék! Olaszországért és a piacért is természetesen :)
Mivel a fiam ma itthon van, én délután dolgozom, természetesen főznöm kellett valamit :) Hát, úgy gondoltam, felbontom a "mágikus" velencei fűszeremet. A spagetti nagyon finom lett, picit csípős, pont ahogy ő meg én szeretjük :)


1 fej hagymát és 5 gerezd fokhagymát apróra vágtam, majd fűszeres olívaolajon megdinszteltem. Hozzáadtam 1 kis üveg darabolt szardellát, kapribogyót, 1 hegyes zöldpaprikát, 4 hámozott, darabokra vágott paradicsomot.Sóztam, borsoztam, megszórtam oregánóval és a fűszerkeverékkel. Elvileg vörösborral kellene felönteni, de most a tészta főzővizéből tettem hozzá egy merőkanálnyit. Megszórtam jó sok aprított petrezselyemmel és összekevertem a kifőtt tésztával.


5-5 dkg parmezánt és füstölt sajtot lereszeltem, ezzel szórtam meg a tetejét.
Természetesen nem kötelező hozzá a fűszerkeverék, csak én már vártam, hogy kipróbálhassam. Amit leírtam - a keverék nélkül - a Puttanesca receptje. :)

Velencében egy fűszer árus.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése