2018. október 22., hétfő

1 hét "szabadság" után - itthon

Csodás hetet töltöttem Györgyusz barátnőmmel Németországban Zsuzsi barátnőnknél, erről egy külön post-ot is írok nemsokára. Késő este értünk haza a repülőtérről, ráadásul én jól le is betegedtem. De mindkét fiókám itthon van, muszáj volt finomságokat készítenem. Egy nagyon finom karfiol krémlevest főztem sült karfiolból. Nem túl fotogén szegényke, de annál finomabb! :)



1 fej karfiolt szeletekre vágtam, sütőpapírral bélelt tepsire rakosgattam. Megszórtam sóval és borssal és meglocsoltam kevés olajjal. 180 fokos sütőbe toltam és szép pirosra sütöttem. Közben leveskockából főztem 1.5 liter húslevest. A megsült karfiolt simára turmixoltam 2.5 dl tejszínnel. Hozzáadtam a húslveshez, elkevertem és még egyszer felforraltam. Vágott petrezselyemmel szórtam meg. (Lehet feltétnek ropogóra sült erdei gombaszeleteket kínálni hozzá.

A második fogást tulajdonképp a fiam születésnapjára ígértem (májusban volt :) ), de csak valami hasonlót készítettem, mert akkor nem találtam meg a receptet. Most viszont igen, így elkészítettem ezt a Jalapeño-s csirke sült krumplival . Nem véletlenül szereti ezt a fiam annyira! :)

 Csirkemellet fűszereztem sóval, borssal és kevés mexikói fűszerkeverékkel és 2 ek olajon pirosra sütöttem. Kiszedtem a tepsiből, szórtam bele kockázott bacont (nem méricskéltem, bő maroknyit). Adtam hozzá 1 kiskanál fokhagymakrémet (vagy 2 gerezd apróra vágott fokhagymát), 4 zöld chilipaprikát apróra vágva (mivel ez sem volt itthon, chili krémet tettem bele). Összepirítottam, felöntöttem kb. 7 dl főzőtejszínnel, addig főztem, míg elkezdett besűrűsödni. Belereszeltem kb. 25 dkg vörös cheddart. Nekem só már nem kellett bele, csak borsoztam. Kisütöttem 1 kg hasábborgonyát, tálba tettem és ráöntöttem a sajtos szószt. tetejére újhagymát illik karikázni, de mivel az sem volt, 1 kis fej sonkahagymát és snidlinget szórtam a tetejére :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése