2018. május 13., vasárnap

Bodzás eperlekvár

Dőzsölök a bodzában! :) Sajnos már nem sokáig. És igen, vettem 1 kg epret lekvárnak, mert mire valamivel olcsóbb lesz az eper, bodza már nem lesz. És egyébként is, eldöntöttem, sárgabarack kivételével mindenből összesen 1 kg főzök csak be, hogy elfogyjon... (na persze, ezt minden évben eltervezem, aztán úgysem bírom betartani :) )
Hatalmas bodzabokrom (már inkább fa) van a tanyán és bőven ontja a virágait. :)


1 kg epret megtisztítottam és felaprítottam. Meglocsoltam fél citrom levével, hogy szíép piros maradjon. Összesen 30 dkg cukrot adtam hozzá és egy 3:1 zselésítőt. Jól összekevertem. Tűzre tettem, ahogy felforrt, beleszórtam kb. 5 tenyérnyi bodzavirág szirmait. 2-3 per forrás után elzártam és üvegekbe töltöttem.


Próbáljátok ki, mennyei! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése