2016. május 15., vasárnap

Bodza, bodza, bodza

Gyönyörű nagy bodzabokrom van a tanyán a kertben és ezer virág nyílik és illatozik rajta :) Nosza, gyorsan ki is használtam, készült belőle bodzaszörp és epres bodzazselé is.

 Gyakorlatilag a szörpből készült a zselé is. :) 12 szép bogármentes bodzavirágot egy 5 literes üvegbe tettem. Rászórtam 30 dkg cukrot, 2 ek citromsavat és belekarikáztam 1 nagy citromot. Felöntöttem hideg vízzel, egy konyharuhával letakartam a tetejét és hagytam 2 napig ázni.
 Amikor letelt a 2 nap, lábasba szűrtem az egészet, felforraltam.
 Hagytam, hogy kb. a harmadát elforrja, majd egy másik edénybe szedtem a szörp harmadát. Beledobtam még egy virágot és újra felforraltam. Amikor már forrt, habverővel belekevertem 1 cs. 3:1-ben zselésítőt és egy nagy marék vékony szeletekre vágott epret. Már csak kb. fél percig főztem és forrón üvegekbe mertem, 5 percre fejre illik állítani a lezárt üvegeket, de nekem ez most nem jött össze, mert nem jól csuktam le az üveget, és azonnal szivárogni kezdett. Sebaj, ez nagyon gyorsan elfogy majd! :)Finom vanília fagylaltra öntözve, de akár palacsintára, vagy vajas kalácsra is. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése