2023. június 2., péntek

Újkrumpli tejszínes petrezselyemmártásban

 Valamikor találkoztam ezzel a recepttel és ma egész nap arra voltam "kiéhezve", hogy ilyet ehessek. Így, ahogy hazaértem a munkából, azonnal álltam is neki. Külön öröm, hogy a férjem nagyon szereti a krumplis ételeket és jóízűen meg is ette, amit kitettem neki.💓


Az újkrumplit hideg vízbe áztatjuk, a héját ledörzsöljük egy szivaccsal, vagy késsel lekaparjuk. Ha nagyobbak a krumplik, akkor kisebb darabokra vágjuk, de nem kell apróra! Olyan nagyságú legyen, mint az aprószemű újkrumpli. Értelem szerűen, ha olyat veszünk, akkor nem kell aprítani 😆

Forrásban lévő sós vízbe tesszük és 10 percig főzzük. Én mértem az időt, mert semmiképp nem jó, ha túlfő!

Közben megolvasztunk 5 dkg vajat. Rászórunk nagy csokor apróra vágott petrezselymet és kb. fél percig pirítjuk. Megszórjuk 1 ek étkezési keményítővel, felöntjük 4-5 dl főzőtejszínnel. Sózzuk borsozzuk és folyamatosan kevergetv, kis lángon addig főzzük, ameddig felbugyog.

A leszűrt krumplit hőálló edénybe tesszük, meglocsoljuk a mártással és 180°C fokos sütőben 10-15 perc alatt átsütjük.

Pompás étel!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése