2023. június 18., vasárnap

Dupla meggyes

 Már többször leírtam, a meggy a kedvenc gyümölcsöm. Ám idén nem terem... Egyik fámon sincs pár szem kivételével. Viszont tavaly rengeteg volt, akkor fagyasztottam is le sokat belőle. Hát, most meggyes pitére vágytam, így gyorsan szedtem is elő...

A kedvenc meggyesemet már megosztottam veletek ITT.

Most picikét másmilyen pite készült, nagyon sok meggyel. Azért is dupla meggyes a neve, mert nem csak a tetején van meggy.

Nagyon finom, de az fentebb megosztott vajas meggylepényt semmi nem múlja felül!


Hozzávalók: 7 db tojás, 7 ek cukor, 7 púpos ek liszt, 2 ek víz, 40 dkg magozott meggy

A szóráshoz: porcukor



A tojások sárgáját kikeverjük 4 ek cukorral és a vízzel. A fehérjét egy csipet sóval és a 3 ek cukorral kemény habbá verjük. A sárgájához szitáljuk a lisztet, összekeverjük, majd veszünk ki a tojásfehérje habból egy keveset, azzal összekeverjük-fellazítjuk a tésztát, majd a többi fehérje habot apránként, óvatos körkörös mozdulatokkal beleforgatjuk, ne törjön össze a hab. Sütőpapírral bélelt tepsibe (33x 20 cm-es) simítjuk a tészta felét, megszórjuk a meggy felével, majd a megmaradt tésztát ráöntjük és kirakjuk a tetejét a maradék magozott meggyel. 180 C fokra előmelegített sütőben kb. 25 perc alap készre sütjük (tűpróba). Kiborítjuk a tepsiből és rácson teljesen kihűtjük. A tetejét porcukorral megszórjuk, és kockákra felvágva kínáljuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése