2020. augusztus 30., vasárnap

Rántott-töltött karaj

Vasárnap van. Kicsit furcsa a tegnapi munkanap miatt, de mégiscsak vasárnap! Megint felsóhajtottam: bár a fiam itt lenne, szeretné ezt a húst! Nem is tudom miért, viszonylag ritkán veszek karajt. Pedig szeretjük és végül is, a rántott húst talán ebből illik készíteni... Most gyakorlatilag rántott hús készült, de nem hagyományosan, hanem megtöltve.


Karajszeleteket kiklopfoltam, besóztam, hagytam állni.
2 zsemlét vízbe áztattam, jól kicsavartam és szétmorzsoltam. 1 kisebb fej nagyon apróra vágott hagymát és egy szintén nagyon apróra vágott gerezd fokhagymát 1 ek olajon megdinszteltem, a zsmlékhez adtam. Beleütöttem 1 tojást, 1 nagy csokor apróra vágott petrezselyem ment még bele és persze só, meg bors.
A hússzeleteket megkentem ezzel a töltelékkel, apró kockákra vágott füstölt sajtot tettem bele és feltekertem. Szokásos módon bepaníroztam és lassan, kis lángon sütöttem ki őket, bő olajban.


Krumplit héjában megfőztem, meghámoztam, kockákra vágtam. Megszórtam Vegetával, apróra vágott petrezselyemmel és összeforgattam 1 nagy kanál olvasztott vajjal.
Paradicsomot karikákra, lila hagymát fél-karikákra vágtam, tálba rétegeztem. Minden réteget sóztam, borsoztam. A tetejére öntöttem 1 tk ecetet és kevés olívaolajat. Megszórtam bővel petrezselyemmel és hagytam legalább egy órát állni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése