2020. augusztus 16., vasárnap

Citromos-áfonyás mandulás

Nem, nem mandulás. Mogyorós. merthogy nem volt itthon mandulám. Izraeli főzős csoportba tette fel tegnap ezt a receptet Judit. Ma reggel mentem vásárolni, ott "jött szembe" az áfonya. Hát, meg kellett sütnöm. Még nemt udom milyen lett, Judité sokkal szebb :O
De azért biztos elfogy majd...


Szó szerint teszem közzé Judit receptjét. Annyi változtatás, hogy mandula helyett mogyoró ment bele...

150 g vajat kihabosítottam 190 g porcukorral, egy citrom reszelt héjával, 1 ek citromlével és 1 tk vanília kivonattal. Egyenként hozzáadtam 3 nagy tojást, mindegyiket alaposan kidolgozva, mielőtt a következő belekerült. Összekevertem 90 g lisztet, egy csipet sót és 110 g őrölt, hántolt mandulát fél cs sütőporral. Ezt fokozatosan összekevertem a vajas masszával. 150 g áfonyát óvatosan belekevertem. Kivajazott, kilisztezett őzgerincformába öntöttem (10x20 kb). 180 fokon (légkeveréses) 15 percet sütöttem, majd 50 g áfonyát szórtam a tészta tetejére, egyenletesen. Újabb 15 perc sütés után letakartam alufóliával, hogy ne barnuljon túlzottan. Kb 25 percig sült még, tűpróbával ellenőriztem. Amikor kihűlt, 70 g porcukorral összekevertem kb. 2 ek citromlevet, ezzel a mázzal díszítettem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése