2020. augusztus 15., szombat

Fejtett bableves

Igen, fejtett babot is kaptam Edittől, ebből gyorsan levest főztem. Általában húsvétkor lefagyasztom a sonka levét és ilyenkor szoktam felhasználni, csakhogy mostanra már nem maradt, mert valamihez már elhasználtam korábban... A közelünkben található hentesnél nem volt füstölt csülök, viszont kaptam húsos füstölt csontot. Sokan nem füstölt hússal készítik ezt a bablevest, én azonban így szeretem :)


A csontokat kuktába tettem, felöntöttem annyi vízzel, hogy jól ellepje és a sziszegéstől számított 1 órán keresztül folyamatosan főztem. Miután már ki tudtam nyitni, tettem bele 1 nagy hasábokra vágott sárgarépát, 1 fehér répát, 1 kis zellergumót és 50 dkg fejtett babot. Összekötözve beletettem 1 cs zeller- és 1 cs petrezselyemzöldet. Visszazártam a kuktát és újabb 30-40 percig hagytam főni.


1 ek zsíon megpirítottam 1 fej apróra vágott hagymát, megszórtam 1 ek liszttel és világosra pirítottam. Lehúztam a tűzről és adtam hozzá 1 tk pirospaprikát. Hideg vízzel felöntöttem és ezzel sűrítettem kicsit a levest. Kevés Vegetát még tettem bele, de meg kell kóstolni, hiszen a füstölt hús/csont is sós!
1 tojásból és kb. 2 marék lisztből csipetkét gyúrtam és szaggattam, még ezt szórtam a levesbe.
Én szoktam tenni bele egy kanálka ecetet a tányéromban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése