2020. május 11., hétfő

Marokkói kefta gratin

Tegnap jött szembe a Facebook-os emlékeim közül ez a finom étek, hát gyorsan megcsináltam újra :) Sajnos a fiam nincs még mindig itthon (bár hétvégén lehet, hogy hazajön, hiszen születésnapja lesz), ő nagyon szereti ezeket az ízeket! :)




Újkrumplival készítettem, így talán még finomabb! :)


8 szem újkrumplit megkapargattam, lemostam, majd vékony karikákra vágtam. Az eredeti receptben az szerepel, hogy uborkagyalun kell vékonyra vágni, de mivel újkrumpli és nagyon hamar megfő, nem akartam, hogy teljesen szétessen).
Lobogó, sós vízben főztem kb 8-10 percig, épp csak annyira, hogy ne legyen teljesen kész :)
Egy serpenyőben üvegesre dinszteltem 1 közepes fej apróra vágott hagymát és 3 duci gerezd, szintén finomra vágott fokhagymát, picit megsóztam. Hozzáadtam 1/2 kg darált hút (szerintem bárányhús kellene hozzá, de most nem volt kedvem nyakamba venni a várost bárányhúsért). Amikor a hús kifehéredett mindenhol, megfűszereztem: só, bors, pirospaprika, római kömény, kb. 4-5 cm-es reszelt gyömbér, 1/2 tk kurkuma. Leöntöttem 1 dl víz és 1 ek sűrített paradicsom keverékével. Kis lángon, fedő alatt, időnként megkeverve hagytam jól megpuhulni. A víznek teljesen el kell főnie alóla. Közben készítettem egy sajtos besamelmártást. 2 ek vajon világosra pirítottam 2 ek lisztet. Állandó, habverős kevergetéssel felöntöttem 1/2 l tejjel. Sóztam, borsoztam, kevés szerecsendióval ízesítettem. Amikor besűrűsödött, lehúztam a tűzről és belekevertem 15 dkg reszelt cheddar sajtot.
Kivajazott tál aljára terítettem a lecsöpögtetett krumplit, rásimítottam a keftát, majd bevontam a besamelmártással. Tetejére még szórtam kb. 10 dkg reszel cheddart és betoltam a 180 fokos sütőbe. Pirosra sütöttem, tetejére apróra vágott koriandert szórtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése