2020. május 31., vasárnap

Csevapcsicsa

Van nekem egy (kettő) nagyon cuki unokatestvérem. Úgy nőttünk fel szinte, mint a testvérek. Sokat voltam náluk. Az ő édesapja gyakran készített csevapcsicsát, amit nem is tudom miért, mi csevapcsicsinek hívtunk.. Az enyém meg sem közelíti az övét, talán faszénen kellene sütni. De sok-sok lilahagymával így se rossz :)


1/2-1/2 kg apróra darált sertés- és marhahúst összekevertem nagyon sok gerezd összetört fokhagymával, 1 kk szódabikarbónával, 3 ek alaplével és kóstolgatva fűszereztem sóval, borssal, kakukkfűvel, őrölt pirospaprikával, majd lefóliázva hagytam pihenni hűtőben 2 napot.


Vágódeszkán ujjnyi vastagra ellapítottam a húst, és egyformaradkat vágtam belőle. Minden rudacskák olajos tenyér között meggörgettem, majd sütőrácsra tettem. tetejét meglocsoltam pár csepp olajjal és 200 fokos sütöben kb. 25-30 perc alatt készre sütöttem.
Lilahagymával és ajvárral tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése