2020. május 31., vasárnap

Epres "tiramisu" pohárkrém

Azért tettem idézőjelbe a tiramisut, mert engem nagyon zavar, amikor ételeket, süteményeket neveznek el olyan néven, amihez az eredetinek semmi köze! Millió helyen látom az epres, vagy eper tiramisu elnevezést. Azon kívül, hogy mascarpone és babapiskóta van benne, semmi másban nem hasonlít az olaszok tiramisujához.
Mindegy, nagyon finom:


20 dkg felkockázott eperből, 2 tk citromléből, 3 ek porcukorból 1/2 dl vízzel "szirupot" főztem.
2.5 dl tejszínt habbá vertem 1 cs vaníliás cukorral és 8 dkg cukorral. Hozzáadtam 25 dkg mascarponét.

A pohár aljába tettem egy réteg epres szirupba mártott babapiskótát, rá epret daraboltam, majd jött egy réteg mascarpone-s krém. És így rétegeztem, amíg tartott. Amikor elfogyott az eprem, akkor a szirupból megmaradt epret tettem rá.
Jól behűtve lehet is fogyasztani :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése