2018. július 21., szombat

Vajas-mandulás pite

Letelt a szabadságom. Sajnos. Szinte csak pár percnek tűnt... Néhány nap a Balatonnál úgy elröpült, hogy észre sem vettem. Két nap még a tanyán, kicsi Cicázás és ma már itthon. Tegnap láttam egy videót erről a vajas-mandulás pitéről. Tudtam (rosszul), hogy szinte minden van itthon hozzá, így gyorsan nekiálltam.


Tészta: 25 g élesztő 1.25 ml tejben, 1 ek cukorral felfuttatva, 250 g búzaliszt, 25 g cukor, 12 g vaníliás cukor, 1 csipet só, 1 db tojás, 50 g puha vaj

Tetejére: 100 g vaj, 65 g cukor


A lisztet tálba rakjuk, hozzáadjuk a cukrot, a vajat, a sót, a tojást és a felfuttatott élesztőt, majd összegyúrjuk. A tésztát 1 órán át pihentetjük. Ezután egy közepes méretű tepsit kivajazunk, és belehelyezzük a kinyújtott tésztát, majd ráhelyezzük a vékony darabokra vágott vajat. (Igazából nem nyújtottam a tésztát, hanem a kezemmel ellapogattam. Könnyű vele dolgozni) A cukrot a vaníliás cukorral összekeverjük és rászórjuk a tésztára. Majd jöhet a szeletelt mandulát is, és 15 percig pihentetjük. (Nos, szeletelt mandulám nem volt - bár meggyőződésem, hogy majd előkerül, így durvára vágott mandulával szórtam meg) Pihentetés után 20 percig 200 fokon sütjük.


Reggel a tanyán. Csak mert annyira szépnek látom! :)


Még elég korán volt. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése