2018. július 7., szombat

Mentaszörp

Alapvetően nem tudom, hogy szeretem-e egyáltalán. A tanyán nincs kiültetve mentám, mert a kakukkfű is ellepte az egész sziklakertet, így itthon cserépben van csak. Nagyon szépen nő, lassan kinövi az erkélyt! :) Sajnálnám kidobni, így sokak által dicsért szörpöt készítettem egy részéből.


Levágtam jó sok mentát, megmostam, majd szárastól egy nagy 5 literes üvegbe tettem. Belekarikáztam 1 citromot és felöntöttem annyi hideg vízzel, amennyi éppen ellepte.  Letakartam egy kis tányérral és hagytam 2 napig ázni.


Leszűrtem a levét, jól kinyomkodtam, a citromot sem kíméltem :) Felforraltam ezt a lét és beleöntöttem 2 kg cukrot. (4 liter lé lett ebből a mennyiségből). 10 percig kis lángon forraltam, a habját leszedtem róla. Elzártam a tüzet alatta, belekevertem kevés nátrium-benzoátot és forrón üvegekbe töltöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése