2018. július 1., vasárnap

Sárga-őszibarack lekvár pálinkával

Egy kicsit azért megtévesztő ez a cím! Mert kilónként csak 2 szem őszibarack került a sárgabaracklekváromba. :) Na, ez az a lekvár, amit minden évben megcsinálok, akármi is van. Mert ez mindig biztosan elfogy. Bár, sosem főzök belőle túl sokat. Most is csak 5 kiló sárgabarackot vettem. Nekem nagyon fontos, hogy ilyen gyönyörű színe legyen, ezért inkább kilónként főzöm meg.


Szóval tisztán kimérek 1 kg sárgabarackot, azt negyedelem. Hozzávágod 2 szem hámozott őszibarackot, majd az egészet megszórom citromsavval. Nem tudom pontosan mennyit adtam hozzá, úgy szórtam meg, ahogy megsózom az ételt...
(Nagyon kevés cukorral készül nálam a sárgabarack, mert szeretem a barack ízét! Ma már elképzelhetetlen, ahogy nagymamám csinála: 1 kg barack, 1 kg cukor.)
Összesen 15 dkg cukorral csinálom és 3:1-ben zselésítővel.


Jól összekeverem őket és forrsá után, amikor a barack egy picit összeesik, botturmixszal kettőt-hármat beleturmixolok. Így lesz leve, de darabok is maradnak benne.
Kb. 5 perc bugyogva főzés után adok hozzá 1/2 dl barackpálinkát. Lehet persze rummal is csinálni, de a barackpálinka más ízt ad neki. :)
Már csak egyet rottyan és már szedem is üvegekbe.
Sikere szokott lenni! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése