2015. november 15., vasárnap

Tepsis Raffaello és még egy ajándék napos hétvége a tanyán

Benne járunk a novemberben. Nem is emlékszem, hogy november közepén mikor volt utoljára ilyen szépséges, napos idő! Rengeteget dolgoztunk, szedtük össze a lehullott faleveleket. Közben úgy éreztem egy párszor, hogy ennyi fa nincs is a kertben, sőt, egy erdőben sem lehet ősszel ennyi levelet találni :)
Volt a faluban disznóvágás, így friss zsírszalonnából sütöttem ki zsírt és lett egy nagy adag finom tepertőm is. Kocsonya is készült, ami éjjel a garázsban szépen megdermedt. És, hogy ne maradjunk édesség nélkül és ne menjek üres kézzel Édesapámhoz, tepsis Raffaellot sütöttem:

És még Cicát is megmutatom, aki kiválasztott egy helyet magának a bodzafa alatt és ott élvezte a napsugarat:
A sütemény receptje - bár ezer van fent a neten, én ezt a Facebook egyik sütis csoportjából hoztam:
A tésztához: 6 db tojásfehérje, 20 dkg cukor, 10 dkg finomliszt, 1/2 cs sütőpor, 15 dkg kókuszreszelék
A krémhez: 6 db tojássárgája, 1 cs vaníliás pudingpor, 5 dkg cukor, 1 tk vanília aroma (mivel ez nem volt, vaníliás cukrot használtam), 5 dl tej, 20 dkg vaj, 5 dkg porcukor
A tetejére: 5 dkg kókuszreszelék
A tojásfehérjéket a cukorral kemény habbá verjük. Belekeverjük a lisztet, a sütőport, és a kókuszreszeléket. A masszát sütőpapírral bélelt tepsibe simítjuk és 200°C-ra előmelegített sütőben világosra sütjük. A sütőből kivéve lehúzzuk róla a papírt és deszkán kihűtjük. A tojássárgákat összekeverjük a vaníliás pudingporral, a vanília aromával és a cukorral, majd a tejjel csomómentesre keverjük. Folytonos keverés mellett felfőzzük és besűrítjük. Hűlni hagyjuk. A porcukrot a vajjal habosra kavarjuk, majd hozzákeverjük a főzött krémet.
Egyenletesen rákenjük a kihűlt tésztára, végül megszórjuk kókuszreszelékkel, és néhány órára a hűtőbe tesszük, hogy a krém jól megdermedjen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése