2015. november 21., szombat

Citromos-mákos linzer

Íme a napokban készült Lemon curd felhasználása. "Ő" is nagyon karácsonyi ízvilágú ám! :)

A karácsonyi gyufámat muszáj volt megmutatnom! Egyszerűen szerelemben vagyok vele! Ha Ti is szeretnétek hasonló gyufát, akkor keressétek Karvázy Krisztinát a csodás gyufák szülőanyját! :) ugyanis millió féle gyufája van, én is többet kaptam tőle, csak ez most karácsonyi hangulatú!
A linzer receptje:
17 dkg puha vajat a robotgép dagasztó villájával, közepes sebességgel kikeverjük 5-5 dkg kristály- és porcukorral, fél ek vanília aromával. Amikor már úgy látjuk, hogy szép, krémes, vegyük kisebbre a fordulatszámot és keverjünk hozzá 20 dkg lisztet és egy csipet sót, a végén 2 ek szemes mákot. Én, miután leállítottam a gépet, kicsit átgyúrtam a tésztát és két folpack között kinyújtottam kb. 5 mm vastagra, majd kiszúróval kiszúrtam őket. Ugyanannyi tele, mint lyukas tésztát szúrtam. Sütőpapírral bélelt sütőlemezre tettem őket és betettem egy órára a hűtőbe. 160 fokra előmelegített sütőbe toltam és nagyon figyeltem, hogy világosak maradjanak. Amikor a szélük elkezd színesedni, már kész is vannak. Rácson hagytam kihűlni, majd a tele kekszeket megtöltöttem a Lemon curd-del és rányomtam egy lyukas közepűt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése