2015. augusztus 4., kedd

Lecsó kicsit másképp

A változatosság kedvéért: holnap ügyeletes leszek. Így ma megint főztem.
Talán említettem már, hogy nagyon szeretem a lecsót. Most egy olyan változatot próbáltam ki, amiben többféle zöldség is van, nem csak a paprika és a paradicsom:
Volt a hűtőben egy tálkában bacon kisült zsírja. Azt felolvasztottam és megpároltam benne egy jókora fej félkarikákra vágott hagymát. Rádobtam 25 dkg felszeletelt gombát, egy kiló felcsíkozott paprikát, 1 erős paprikát, 1 közepes felkockázott padlizsánt és átforgattam. Belekerült 1 kg héjától megfosztott, feldarabolt paradicsom. Megsóztam, borsoztam és addig főztem, míg levet eresztett. Ekkor beleöntöttem 2 dl rizst és hozzáöntöttem fél liter forró vizet. Takarékra vettem a lángot, az ételt lefedtem és kb. 15 percig főztem. Egy kisebb, zsenge cukkinit felkarikáztam, hozzáadtam. Újra lefedtem, de már nem főztem tovább, mint 5-6 perc. Elzártam a lángot, az edényt betakartam konyharuhával és hagytam még állni kb. negyed órát. Nagyon finom lett! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése