2015. június 20., szombat

Mennyei meggyes

Holnap a barátnőmhöz megyünk néhányan kollégák. Tinnyére visz az út. Ági megint finomakat főz majd - ahogy szokta, én meg viszek süteményt. A tanyán szedtem annyi meggyet, amennyi egy meggyes pitéhez elég. A többi még a fán van, még nem árt neki egy kis napfény. Jucó tette ma közzé az ő mennyei meggyesét és ezzel el is dőlt, hogy kipróbálom. Az én megszokott meggyes pitém is nagyon finom, mindig azt hittem, az verhetetlen. Hát, most fej-fej mellett haladnak ezzel a süteménnyel! :)


A recept szó szerint: 
Hozzávalók: 5 tojás sárgája, 35 dkg cukor, 20 dkg ráma, 1 cs sütőpor, 35 dkg liszt, 1 citrom reszelt héja, 5 tojás fehérje habbá verve, 2 dl tejföl, 1 kg meggy kimagozva, esetleg cukrozott fahéj, cukor és mandula forgács a tetejének a megszórásához
Az 5 tojás sárgáját, a 35 dkg cukrot és a 20 dkg rámát jól kikeverjük.  A lisztben elkeverjük a sütőport és belerakjuk a rámás masszát, valamint a tejfölt és a citrom reszelt héját. Végül óvatosan belekeverjük a tojások felvert habját is. Közepes méretű tepsibe öntjük, és a tetejére rárakjuk a kimagozott meggyet.  Nekem még sose sikerült túl sok meggyet tenni a tetejére, mindig úgy érzem, hogy még mehetett volna rá. Közepesen meleg, kb 180 fokos sütőben a piskótához hasonlóan sütjük, azaz az első 10 percben nem szabad kinyitni az ajtót. Kb. 30-40 perc kell sütéshez. Próbatűvel megszúrjuk a közepét, akkor van a kész, ha már a tű teljesen száraz marad. Mandulaforgáccsal és kevés cukorral szórtam meg a tetejét.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése