2014. szeptember 6., szombat

Tökmagos camembert forró gyümölcsökkel és nyárbúcsúztató saláta

Szeretek hétvégén különlegesebb reggelit adni a családnak. Különösen most, hogy tegnap lánykámat óriási öröm érte: megkapta azt az állást, amire olyan nagyon vágyott! Persze nagy öröm ez nekünk is, bár közben darabokra törik a szívem és a sírás fojtogat. Elmegy az országból. Még ha nem is a világ végére és nem is hosszú időre, engem megvisel ez a része. Persze tudom, ez nagy lehetőség, keveseknek sikerül, de hát... anya vagyok!
Vissza a reggelire.
Tökmagos sült camembert forró őszi gyümölcsökkel

Két kerek camembert sajtot lapjában elvágtam, sütőlemezre tettem, tetejüket megszórtam tisztított tökmaggal. 100 fokos sütőben olvasztottam-sütöttem. Amíg sült, 2 dkg vajat melegítettem. Beledobtam 1-1 felkockázott, mag nélküli almát és körtét, majd 1-2 perc múlva hozzádobtam 6 szem cikkekre vágott szilvát, 1 hámozott, felkockázott őszibarackot és 1 fürt leszemezett muskotályos szőlőt. Újabb 1-2 perc után felöntöttem 1 dl fehérborral, fűszereztem egy bő ek fahéjjal és őrölt gyömbérrel. Forrón tálaltam a sajt köré.

Nemrégiben találtam ezt az őszibarackos paradicsomsalátát ITT. Azóta készülök elkészíteni, most muszáj volt, mert már nem sokáig lesz finom őszibarack:

Nem volt panasz... :)

2 megjegyzés:

  1. Gratulálok a Kislányodnak! Sok sikert kívánok Neki! :-) A camembertet szeretem én is nagyon. Eddig én csak fokhagymával tűzdeltem eddig meg, de ki fogom próbálni így is.

    VálaszTörlés
  2. Gratula a jó álláshoz, meg kell becsülni ebben a vad világban. A reggeli pompás lehet, igazi ízorgia...

    VálaszTörlés