2014. szeptember 21., vasárnap

Háromszínű kalács raháttal és mazsolával

Csató Anna - egyik nagyon kedves Facebook-os ismerősöm (akitől a rahátot is kaptam) mutatta be tegnap ezt a kalácsot. Hát, nem tudtam várni, azonnal el kellett készítenem. Szerintem gyönyörű! :) Ráadásul nagyon finom is! :)


És itt van Anna szószerinti receptje és néhány fázis fotó:


60 dkg lisztből készült, 4 dl tejjel, 2.5 dkg élesztővel, kicsi cukorral, 4 ek olajjal tésztát dagasztottam. Miután összeállt a tészta, háromba vettem, egyikbe egy kis tejjel elkavart szamócás pudingport gyúrtam bele, a másikba egy ek kakaót kavartam el cukorral és tejjel, de csak annyi tejet kell tenni hozzájuk, amivel épp el lehet kavarni krémesre, a porokat. Miután megkeltek a gombócok, a fehéret kinyújtottam téglalap alakúra, félretettem. A másik kettőt is kinyújtottam hosszúkásra, egyikbe rahátot tettem és felcsavartam, a másikba mazsolát. A két rudat összefontam és a fehérbe göngyöltem. Kivajazott formában hagytam kelni egy órát. Előmelegített sütőben pirosra sütöttem. Miután kihűlt, lecsorgattam csokival és megszórtam pirított mandulával.




1 megjegyzés:

  1. Ezek szerint a "rahát" az a színes cukorkaszerű valami a rózsaszínű tésztában. Szép lett a kalácsod és biztos nagyon finom is, csak valami szebb nevet is adhattak volna a "rahát"-nak.

    VálaszTörlés