2021. április 10., szombat

Korzikai sonkás kocka

 Hogy mitől korzikai, arra sajnos nem tudok válaszolni. Ezen a nével találtam és már csak a neve miatt is ki kellett próbálnom! :) Rendhagyó, nem a megszokott sonkás tészta, feldobja a hozzáadott alma :) Sonka pedig megmaradt húsvétról.


5 dkg vajat habosra kevertem 3 tojás sárgájával, kb. 30 dkg darált füstölt fött sonkával, egy kisebb, vékony félkarikákra vágott hagymával, 1 cs apróra vágott snidlinggel, 1/2 cs apróra vágott petrezselyemmel, 1 hámozott és vékony gerezdekre vágott almával. Sóztam, borsoztam.

Kifőztem 1 cs kockatésztát, leszűrtem. A sonkás krémhez óvatosan hozzáforgattam a tojások felvert habját, majd az egészet összekevertem a tésztával. A végén még belekevertem 1 kis pohár tejfölt is (ezt az eredeti recept nem írja). Hőálló tálat kikentem kb. 5 dkg vajjal és megszórtam zsemlemorzsával. A tésztát belesimítottam és 176 fokos sütőben kb. 25-30 percig sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése