2021. április 17., szombat

Banános-Nutellás pite

 Én a rajongótáborba tartozom. Mármint a Nutella rajongóinak táborába. Kislány voltam, amikor Magyarországon megjelent a Nutella, gyufásdoboznyi méretű kis dobozkákban és 4 Ft volt az ára. Az ujjunkat használtuk, hogy az utolsó cseppje se maradjon benne. Aztán Édesanyámék elvittek Nyugat-Európába, azon belül Németországba és a családnál, ahol laktunk láttam először nagy üvegben Nutellát. Na és banán is mindig volt, ami akkortájt itthon szintén ritka kincs volt. Hát, én 10-12 éves kislányként rácuppantam a banánra és a Nutellára, más nem kellett a boldogságomhoz. Kaptam ajándékba onnan egy nagy üveg Nutellát, amit úgy "csempésztünk át" a határon, majd nagyon-nagy spórolva tömtem magamba az utolcsó cseppig... Ez a szerelem azóta sem múlt el - ezt sokan tudják rólam. Képes vagyok minden egyes falat banánra Nutellát kenni, nekem így az igazi! :)

Hát, ebben a süteményben a két szerelem találkozik


Tészta: 50 dkg liszt, 1 cs sütőpor, 12 dkg porcukor, 20 dkg vaj, 2 tojás, 1-2 ek tejföl (szükség szerint)
Töltelék: 20 dkg Nutell, 6-8 db banán, 5 dkg kekszmorzsa
Tetejére: 1 tojás


A tésztához való száraz alapanyagokat elmorzsoljuk a vajjal, majd hozzáadjuk a tojást és ha nem áll össze, akkor 1-2 ek tejfölt, ruganyos tésztát gyúrunk belőle.
Kétharmadával kibélelünk egy kb. 20 x 30 cm-es sütőpapírral bélelt tepsit úgy, hogy pereme is legyen.
1 banán kivételével felkarikázzuk a gyümölcsöt egy tálba, villával összetörjük és összekeverjük a kekszmorzsával..
A tésztát megkenjük a Nutellával (nem szabad sajnálni!), rákenjük a banános pépet és befedjük a maradék tésztából nyújtott megfelelő méretű lappal, amibe kicsi, 3 cm-es köröket szaggatunk egy pogácsaszaggatóval. Ezekbe a lyukakba karikázzuk - nem túl vékonyan - a megmaradt banánt.


170 fokos sütőbe toljuk és kb. 30-35 perc alatt pirosra sütjük. Rácson hagyjuk kihűlni.
Felkockázva, porcukorral meghintve kínáljuk.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése