2021. április 2., péntek

Citromkrémes linzertojás

 Tegnap is, ma is, meg nem álltam. Lánykámnak is készítettem egy húsvéti tálat, gyakorlatilag ugyanazt, ami magunknak El is szállítottam neki. Ezt a linzertojást már utána készítettem el. Most lettem kész és hát mondhatom, nagyon finom :)


Hozzávalók: 250 g liszt, 50 g darált mandula, 200 g hideg vaj, 100 g porcukor, 1 tojássárgája, őrölt vanília, csipet só, + porcukor a szóráshoz
Töltelék: lemon curd


A száraz hozzávalókat morzsásra dolgozzuk a vajjal, majd gyors mozdulatokkal összegyúrjuk a hideg vajjal. Fóliába csomagolva hűtőbe tesszük egy órára. Utána vékonyra nyújtjuk és tojásalakú kiszúróval kiszaggatjuk. Minden második alsó harmadába egy kisebb tojástformát szúrunk. 180 fokos sütőben, sütőpapírral bélelt tepsin pontosan 8 percig sütjük. Kicsit hagyjuk pihenni a tepsin, mert nagyon törik, amikor még meleg. A lyukas linzereket porcukorral megszórjuk. Egy tele és egy lyukas linzert lemon curddel összeragasztunk és tálaljuk

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése